Baterie trakcyjne do zasilania elektrycznych wózków widłowych, maszyn czyszczących, czy też innych urządzeń zasilanych z baterii. W swojej ofercie posiadamy wszelkie rozwiązania, które zadowolą najbardziej wybrednych Klientów. I tak klasyczne baterie kwasowe, baterie żelowe pozwalające na ograniczenie gazowania, baterie niklowo-kadmowe (zasadowe), a także największy hit ostatnich lat czyli baterie litowo-jonowe. Potrzebujesz kompletnej baterii, ogniw, bloków czy też specjalnego rozwiązania – my na pewno je mamy w swojej ofercie.
Baterie trakcyjne kwasowe PzS służą do zasilania napędów w wózkach widłowych, platformowych, maszynach sprzątających oraz w napędach hybrydowych. Przeznaczone są do każdego rodzaju zadań w zakresie pracy od lekkiej do ciężkiej w cyklach jedno i wielozmianowych. Dla tego rozwiązania producent zaleca ładowania od 5,5h do 12h. Solidne baterie w klasycznym rozwiązaniu. W opcji do zastosowania : systemy uzupełniania wody AQUA / BFS, systemy cyrkulacji elektrolitu EUW, sygnalizacja poziomu elektrolitu w baterii. Posiadamy w ofercie również baterie PzB (British Standard).
Baterie trakcyjne żelowe PzV służą do zasilania napędów w wózkach widłowych , platformowych, maszynach sprzątających, pojazdach drogowych oraz w napędach hybrydowych. Ich szczególne właściwości jak bezpieczeństwo działania, max bezpieczeństwo dla środowiska naturalnego, oraz brak obsługi codziennej przy uzupełnianiu elektrolitu, powodują że jest to rozwiązanie najczęściej wybierane do pracy w magazynach, zakładach farmaceutycznych, przemyśle spożywczym i chemicznym, jak również w pomieszczeniach zamkniętych z ograniczoną wentylacją. Przeznaczone do pracy standardowej jedno i wielozmianowej z możliwością ładowania od 10h do 14h.
Baterie litowo-jonowe obniżają koszty całkowite (TCO) twojej floty wózków widłowych. Baterie litowe są o 50% lżejsze i o 30% mniejsze od porównywalnych baterii kwasowo-ołowiowych.’
Zalety i właściwości baterii litowo-jonowych:
- szybkie ładowanie
- doładowania
- bezobsługowa, nie wymaga dolewania wody
- niższe koszty eksploatacji
- długa żywotność > 3000 cykli
- niezawodna
- więcej energii i niższe koszty dzięki doładowaniom
- nie potrzeba drugiej baterii
- doładowywanie w każdym momencie (40% naładowania w 0,5h)
- 100% naładowania w 2,0h
- wyższa sprawność
- brak emisji gazów
- niskie samorozładowanie
- odzysk energii z rekuperacji
- tryb Stand-by
- przyjazna dla środowiska
- odzysk poprzez recykling
- ok. 30 % niższe koszty energii
- ok. 75 % mniejsze koszty przeglądów
- ok. 60 % niższe koszty obsługi baterii
- brak centralnej akumulatorni
- nie wymagany sprzęt do wymiany baterii
- możliwość wyeliminowania systemów wentylacyjnych
- brak centralnego uzupełniania wody
- krótsza droga do stanowiska ładowania
- odczyt danych do laptopa poprzez złącze podczerwieni
- aktualne dane pomiarowe
- pomiary historyczne
Akumulatory niklowo-kadmowe (zasadowe) znajdują zastosowanie szczególnie tam, gdzie mamy do czynienia z niskimi temperaturami pracy, ponieważ baterie te mają zwiększoną odporność na niskie temperatury.
Monobloki trakcyjne kwasowe PzS, AGM oraz żelowe służą do zasilania napędów w wózkach widłowych i platformowych oraz maszynach sprzątających, ale są wykorzystywane również do zasilania wózków dla niepełnosprawnych i innych pojazdów.
Przeprowadź rejestrację, analizę stanu i obciążenia twojej floty akumulatorów. Aby eksploatacja była bezpieczna i efektywna, niezbędna jest dziś duża dyspozycyjność urządzeń do transportu poziomego wyposażonych w akumulatory elektryczne. Kontrola zachowania w trakcie ładowania i wyładowania baterii trakcyjnych oraz monitoring temperatury akumulatora i poziomu elektrolitu jest ważny, aby w każdej chwili zagwarantować maksymalny czas pracy floty pojazdów. Rejestracja danych baterii oraz monitoring stanu baterii jest również ekstremalnie ważny w przypadku ciągle rozrastającego się rynku leasingu i wynajmu długoterminowego, kiedy gwarantuje się niezawodną pracę baterii w długim okresie czasu.
Systemy uzupełniania wody BFS
Baterie nowej generacji są wspierane przez systemy uzupełniania wody , obsługa codzienna staje się łatwa i prosta z powodu zamontowania na baterii systemu BFS/AQUA. Jest to zestaw korków z pływakami połączonych rurkami PCV i zakończony szybkozłączem, które jest połączeniem ze zbiornikiem z wodą destylowaną. Po połączeniu woda automatycznie napływa do wszystkich ogniw jednocześnie . Poziom jest regulowany za pomocą pływaków, które odcinają dopływ na wymaganym poziomie elektrolitu dla danego ogniwa. Chronią baterie i wydłużają żywotność baterii.
Systemy cyrkulacji elektrolitu EUW
Baterie nowej generacji są wspierane przez systemy cyrkulacji elektrolitu w celu sztucznego mieszania elektrolitu dla szybszego i równomiernego naładowania baterii. System EUW skraca czas ładowania o 2 godziny i zmniejsza zużycie energii i wody w bateriach. Dodatkowo obniżają temperaturę ładowania co znacznie wydłuża żywotność baterii i obniża koszty bieżącej eksploatacji i wydłuża okres do następnej inwestycji (wymiany) baterii.
Czujnik poziomu elektrolitu
Informujący obsługę o konieczności uzupełnienia wody. Za niski poziom elektrolitu powoduje uszkodzenia separacji w ogniwie, a to prowadzi do uszkodzeń ogniw.
Czujnik obecności elektrolitu w skrzyni
Ostrzega użytkownika przed uszkodzeniami obudowy poprzez nieprawidłową obsługą codzienną.
Czujnik przegrzania baterii
Jednym z głównych czynników niszczących baterie jest temperatura przekraczająca 45C a temperatura 55C jest krytyczna. Ostrzega użytkownika przed uszkodzeniami baterii poprzez nieprawidłową obsługę codzienną. Ostrzega o przekroczonej maksymalnej temperaturze.